Proiecte

O metodă atractivă şi interactivă pentru copii la ora de educaţie plastică

91e2e5b2a0cdbeac6d7f08a5f4128df2

Ştiţi momentele acelea când te pui la somn, esti aşa obosit că te gândeşti să-ţi pui 2 beţe la ochi ca în Tom&Jerry 🙂 şi totuşi îţi vin o mulţime de idei în minte ce nu te lasă deloc să adormi?  Mie nu-mi dădea pace întrebarea”Ce-ar fi să facem un proiect video?” Dar cum? Despre ce?

Despre importanţa artei plastice, despre ceea ce cred ei, mâ gândeam eu…

Nu de alta, dar în jurul acestei teme se învârt mai multe proiecte personale.

Am pus la cale toate detaliile, timpul necesar, materialele necesare, tema, echipele şi modalitatea de prezentare şi evaluare.

Trebuie să recunosc că eram tare curioasă de reacţia lor, cum vor privi acest proiect şi dacă voi reuşi să-i motivez şi să-i atrag către ceea ce mi-am propus. Şi pot să spun că da, am reuşit 🙂

Am împărţit clasa în mai multe echipe (am dorit să-i las pe ei să-şi aleagă partenerii de echipă), le-am dat la dispoziţie în jur de 2 săptămâni (adică 2 ore; că doar avem o singură oră pe săptămână; deja e prea mult….not), i-am lăsat să-şi aleagă instrumentul de filmare, în funcţie de posibilităţile fiecăruia şi locul preferat de ei. Căt priveşte programul de editare, ei bine, ce să vedeţi? Tot la alegerea fiecărei echipe. Am vrut să le ofer libertatea de a alege, dar o libertate totuşi controlată.

Fiecare proiect a fost pus pe un stick, stick-ul a ajuns la mine în laptop şi de pe laptop pe ecranul alb cu ajutorul videoproiectorului. 🙂 Simplu, nu?

Credeţi-mă că am avut parte de surprize frumoase, am văzut cât de creativi pot fi şi dornici de a încerca lucruri noi, cât de mult s-au distrat şi cât suflet au pus în acest proiect.

Copiii sunt tot mai verbali, mai comunicativi, expresivi şi dornici de a încerca lucruri noi.

Învăţându-l pe altul îl faci mai bogat, fără ca tu să devii mai sărac. Proverb indian

Din păcate am găsit doar două filmuleţe, dar promit să fac rost şi de celelalte

Clasa a V-a, 2016

1.

2.

 

 

Copyright © artasicopii.wordpress.com
Leave a Reply

