Metode didactice

Emoţii, stres sau o variantă de lecţie pentru prima inspecţie în cadrul examenului de definitivare în învăţământ

 

book-banner-61

Încerc să încep cumva şi nu ştiu cu ce. Cum. Atâtea emoţii au fost anul trecut şi atâtea gânduri, dar mai ales întrebări. Despre ce este vorba? ha…despre examenul de DEFINITIVAT! Despre ce oare? 🙂 

Un an plin, suuuuuper plin cu speranţe şi cu foarte, foooooarte multe emoţii. Nu trecea o zi fără să nu mă gândesc la examenul ce urma să vină în toamna lui 2016. Un an întreg plin de hârţogăraie, de cărţi, de nervi, întrebări, gânduri, fluturi în stomac, dureri de stomac, emoţii care mai de care….ce să mai…le-am avut pe toate într-un singur an, în fiecare zi. Şi nu exagerez când spun că nu era o zi în care să nu-mi fie gândul la examen. 

De trecea o zi şi nu citeam ceva…o pagină măcar, mă simţeam vinovată :))) cu siguranţă sunt multe persoane care rezonează cu mine 🙂 

20160703_134950

Prima inspecţie. Hmm…da. Ceva emoţii, dar cred eu că au fost constructive.

La clasa a VI-a am ales o lecţie de transmitere și asimilare de noi cunoștințe. Am avut “Compoziţia plastică” mai exact “Ritmul în compoziţia plastică”.

Ca şi competențe generale, am vizat:

1.Dezvoltarea capacității de exprimare plastică utilizând materiale, instrumente și tehnici variate

2.Dezvoltarea sensibilității, a imaginației și a creativității artistice

3.Dezvoltarea capacității de receptare a mesajului vizual-artistic

iar cele specifice:

2.1 Identificarea ritmului plastic prin elementele de limbaj care-l formează

2.2 Folosirea ritmului, atât în compozițiile plastice, cât și în cele decorative

Competențe cognitive au ţinut cont de  definirea ritmului plastic şi recunoașterea ritmului în compozițiile plastice; cele psihomotorii de dirijarea atenției (văzul, auzul) către centrul de interes sugerat şi trezirea interesului în aplicarea cunoștințelor teoretice prin exercițiu, iar competențele afective de manifestarea interesului pentru rezolvarea sarcinei date şi manifestarea spiritului de inițiativă.

Ca metode am folost conversația, expunerea(povestirea), demonstrația cu mijloace tehnice, exercițiul, observarea şi jocul didactic.

Ca orice oră, am început cu momentul organizatoric. Am continuat cu reactualizarea noţiunilor necesare trecerii la lecţia nouă, unde am verificat conţinuturile asimilate anterior de către elevi (contraste cromatice) printr-un rebus expus la tablă/perete (videoproiector), având cerinţe precum: Contrastul de calitate se referă la culorile….. etc.

g

La captarea atenţiei m-am gândit la o întrebare însoţită de o imagine tot cu ajutorul videoproiectorului, şi anume Ce se întâmplă în această imagine? 

s

Am  adus la cunoştinţă faptul că îşi vor însuşi noţiuni despre compoziţia plastică şi am început să prezint materialul despre Ritmul în compoziţia plastică (folosindu-mă tot de proiector şi powerpoint). Am povestit pe scurt exemplificând cu imagini, iar la sfârşitul prezentării am împărţit elevilor  fişe ce conţineau teoria privind noua lecţie.

Consolidarea s-a desfăşurat în următorul fel: am avut în mână 5 foi numerotate de la 1 la 5. Pe fiecare foaie am scris câte un cuvant; elevii aleg un număr din cele 5 şi citesc cu voce tare ceea ce scrie pe bilet. Aceştia se vor folosi de acel cuvânt (ex:copac) pentru a-l introduce într-o compoziţie plastică folosindu-se de ritm. I-am atenţionat că ceea ce vor face reprezintă doar schiţa şi că au la dispoziţie în jur de 10-14 minute.

Am evaluat activitatea elevilor, am corectat acolo unde era cazul, am adunat fişele de lucru de la fiecare elev şi le-am expus la tablă. Am oferit concluzii, aprecieri şi încurajări. La final, am dorit un feedback prin întrebări adresate clasei cu privire la desfăşurarea orei.

 

 

Copyright © artasicopii.wordpress.com
Leave a Reply

