Metode didactice

Metoda “Focul de tabără” sau despre ce am mai făcut eu la a doua inspecţie de definitivat

V-am povestit despre emoţiile şi stresul examenului de definitivat 🙂 Aleluia, am scăpat ;))

La a doua inspecţie eram deja ceva mai relaxată. Aveam idei noi şi abia aşteptam să le pun în practică.  Nici nu am simţit cum au zburat cele 4 ore.

Metoda eu am numit-o şi spun eu pentru ca este o metodă pe care nu am găsit-o undeva, ci mi-a venit ideea într-o noapte (ştiţi voi, artiştii şi inspiraţia de noapte)

Dar gata cu vorba, să vedem cum au stat lucrurile…

Clasa: a VIII-a

Unitatea de învățare: Istoria artei

Subiectul lecției: Arta sec.XX. Arta românească a sec.XIX-XX

Tipul lecției: Lecția de recapitulare

Ora a început cu momentul organizatoric, a continuat cu partea de recapitulare, sistematizare și consolidare a cunoștințelor, etapă în care am pregătit imaginile ce vor fi derulate pe perete cu ajutorul videoproiectorului pe parcursul activității. Le-am explicat elevilor ceea ce urmează să facă și anume: se vor folosi de noile cunoștințe acumulate legate de istoria artei și își vor pregăti câte o întrebare referitoare la temă, pe care o vor adresa unui alt coleg din clasă, prin aruncarea unei mingiuțe. Elevul care adresează întrebarea trebuie să cunoască răspunsul. În caz contrar, iese din joc. De asemenea, dacă cel care este solicitat să răspundă, nu știe răspunsul la întrebare, la fel, iese din joc și mingea este pasată altcuiva. Aici m-am folosit de metoda R.A.I (Răspunde-Aruncă-Investighează)

Toată această activitate s-a desfăşurat în jurul unui foc de tabără improvizat, având ca fundal muzical sunetele naturii (am încercat să redau cât mai bine şi fain acea atmosferă şi să le induc o stare de calm şi bună dispoziţie în ciuda faptului că în clasă se afla un prof.metodist)

După care, pe o  tablă sunt pregătite câteva imagini cu lucrarile unor artiști cunoscuți. Pe cea de a 2-a tablă vor fi trecute numele acestora. Elevii vor fi nominalizați să iasă la tablă și să pună in dreptul numelui, imaginea corectă. În cazul în care elevul nu știe, are voie să ceară ajutorul unui alt coleg. Dacă nici colegul respectiv nu cunoaște, atunci cel ieșit la tablă se va uita pe spatele foii pentru a afla răspunsul corect.

12670626_961495657232992_4063359134518224372_n

După finalizarea acestei activități, am anunţat un ultim joc amuzant ”Dacă aș fi….”. Elevii își vor alege un artist cunoscut și vor încerca să își imagineze cum ar fi făcut ei o anumită lucrare. Jocul începe printr-un cuvânt sau grup de cuvinte spuse de un elev, după care ceilalți vor continua la rândul lor să spună câte un alt cuvânt pentru a continua povestea ”Dacă aș fi…”

În etapa de analizare a rezultatelor activității și de elaborare a concluziilor, am evaluat  activitatea elevilor şi am corectat greșelile acolo unde era cazul, am oferit concluzii şi aprecieri, avându-i în vedere în special pe  elevii timizi.

Ora a fost una super, distractivă şi relaxantă. Şi a trecut foarte repede:)

Pozele folosite pe tot parcursul lecţiei- le aveţi aici:

 

 

Copyright © artasicopii.wordpress.com
6 thoughts on “Metoda “Focul de tabără” sau despre ce am mai făcut eu la a doua inspecţie de definitivat

    1. Nici nu am spus ca metoda R.A.I sau studiul de caz este ceva nou. Vorbeam despre focul de tabara. Poate nici acesta nu e nou, insa nu l-am vazut la nimeni, nu am gasit metoda pe undeva, prin urmare am scris ceea ce am scris. Nu stiu ce sa spun despre “!!!” 🙂

      Like

Leave a Reply

