Metode didactice

Definitivat.Prima inspecţie.Prima oră.Clasa a V-a. Ce să fie oare?

Dragilor, nu pot decât să mă bucur pentru aprecierile voastre referitoare la metoda Focul de tabără. Vă multumesc pe această cale 🙂

În această seară continui seria metodelor folosite în cadrul inspecţiilor de definitivare în învăţământ.

555

Prima inspecţie. Prima oră. Clasa a V-a.

Disciplina: Educație plastică

Unitatea de învățare: Elemente de limbaj plastic

Subiectul lecției: Punctul, Linia, Forma

Am ales lecţia de formare de priceperi şi deprinderi. Ca orice oră, am început cu binecunoscutul moment organizatoric pentru a asigura toate condiţiile necesare şi o bună desfăşurare a orei.

Am continuat cu pregătirea condiţiilor de desfăşurare a activităţii independente – captarea atenţiei; comunicarea titlului şi a obiectivelor operaţionale şi reactualizarea cunoştinţelor teoretice necesare formării deprinderilor.

La captarea atenţiei m-am gândit la o ghicitoare

“Chiar dacă sunt mic şi prăpădit

De copii sunt tare mult iubit

Culmea e că şi de sunt iubit

Ajung mereu doar la sfârşit.”       (răspuns: punctul)

I-am atenţionat pe elevi că urmează să arunc un balon (stând cu spatele). Cel care prinde primul balonul citeşte cu voce tare ceea ce scrie pe bileţelul aflat în interiorul balonului. Pentru asta îl va sparge 🙂

Pe bileţel scria: Distracţia începe cu un punct, o linie şi o formă.

Le-am adus la cunoştinţă în acest mod că îşi vor însuşi noi modalităţi de tratare a spaţiului plastic.

Am trecut la verificarea conţinuturilor asimilate anterior “Elementele de limbaj plastic” prin fişe de lucru. Am grupat clasa în 3 echipe a câte 7 elevi, iar rezultatele vor fi afişate la tablă pentru o vizualizare de ansamblu.

Fişele:

Trecem mai departe la demonstrarea (de către profesor) a modului în care vor proceda elevii în desfăşurarea activităţii independente.

Am avut un bol în care s-au aflat 3 bileţele. Pe fiecare bileţel se înscria câte o sarcină plus un exemplu de realizare. Fiecare echipă extrage un bilet şi citeşte sarcina cu voce tare întregii clase, arătând şi fişa de lucru. O echipă va avea punctul, altă echipă linia, iar a treia echipă -forma.

Însă, sarcina va fi efectuată individual de către fiecare membru al echipei

Şi de această dată le-am oferit un fundal muzical în surdină cât timp au lucrat.

La etapa de activitate independentă, am observat îndeaproape ceea ce făceau, îndrumându-i şi oferindu-le sugestii dacă era cazul.

Analiza rezultatelor activităţii şi elaborarea concluziilor.  Aici i-am rugat să-şi exprime punctul de vedere în legătură cu ceea ce au reuşit să realizeze, i-am întrebat ce anume le-a plăcut, ce au reţinut ş.a.

Ca de fiecare dată, am corectat acolo unde era cazul, am oferit aprecieri, concluzii, am apreciat şi încurajat fiecare elev.

Pam-Pam

Leave a Reply

