Metode didactice

Metoda Ascultă.Desenează

În cadrul lecţiei de evaluare, subiectul Compoziţia statică şi dinamică, am folosit pe lângă metoda menţionată (Ascultă. Desenează) şi alte două metode tradiţionale: conversaţia şi exerciţiul.

În etapa de evaluare propriu-zisă am atenţionat elevii cu privire la următorul fapt: fiecare rând va avea un anume fundal muzical (gălăgie, păsări, furtună etc.) și în funcție de ce sunet primesc, trebuie să își găsească tema potrivită și încadrarea corectă a compoziției (statică sau dinamică în funcție de ceea ce aud).

Astfel:

rândul 1 – aglomerație

rândul 2 – furtună

rândul 3 – poliție

rândul 4 –păsări

Elevii au fost atenționați cu privire la timpul de realizare. Aceștia au fost nevoiţi să se încadreze în aproximativ 30-37 de minute pentru a se apropia pe cât posibil de finalizarea lucrărilor.

În timpul lucrului efectiv am adresat câteva întrebări legate de Compoziția statică și dinamică. Am ataşat la tablă o foaie pe care se afla un rebus.  Prin răspunsurile primite de la elevi, rebusul va fost completat de către mine. Pe urmă, la etapa de analiză a rezultatelor şi de elaborare a concluziilor,  am explicat elevilor modalitatea de evaluare a lucrărilor.

Înainte de toate, toți elevii au ridicat desenul pentru o vizualizare de ansamblu. După care, primul rând și al patrulea rând au ridicat lucrările. Cei din primul rând au avut de  evaluat lucrările celor din al patrulea, precizând dacă au respectat cerințele și dacă au încardat lucrarea în tipul de compoziție corect.  Pe urmă, rândul al doilea și al treilea, au procedat la fel.

La final, am oferit concluziile finale, am făcut  aprecieri cu privire la activitatea lor, a, încurajat  elevii timizi şi i-am apreciat pe cei activi.

Leave a Reply

