Gânduri

Materiale de pictură| pe scurt

O prezentare sumară despre câteva dintre materialele de pictură folosite de către artiştii profesionişti, amatori, elevi, copii.

🙂 Cerneala                                         🙂  Ciberlux

🙂 Acuarela                                          🙂 Pastelul, creata colorată

🙂 Tuşul                                               🙂 Culori de ulei

🙂 Sepia                                               🙂 Culori acrilice

🙂 Tempera                                          🙂 Neocolor

🙂 Guaşa

 

Cerneala: de culoare albastru-închis,  folosită pentru scrierea cu stiloul sau tocul. Pe lângă cerneala albastră, există şi cea de culoare roşie, neagră sau verde. Ne putem folosi de cerneală pentru a obţine tonuri mai deschise sau pentru modelarea imaginii.

cerneala pelikan albastra-500x500

Fig.1 – Cerneală albastră Pelikan

Acuarela: extrem de populară în rândul şcolarilor, acuarela este folosită pe bază de apă, în stare solidă. Se lucrează uşor, se obţin efecte deosebite şi pentru amplificarea acestora este bine să folosim culorile doar pe suport alb. Elevii sunt obişnuiţi să deschidă culorile folosind albul, însă este bine să recomandăm deschiderea, diluarea culorilor folosind o cantitate mai mare de apă. Este realizată dintr-un amestec de pigment pulbere, un liant, mai exact gumă arabică şi aditivi şi diluat cu apă.

3013646016615_1

Fig.2 – Cutie acuarelă Lefranc & Bourgeois

Tuşul: derivă din cerneală. Este ceva mai dens şi deobicei îl găsim negru. Compoziţia acestuia este formată din eter şi grăsimi. Urma sa este opacă sau lucioasă şi rezistentă la apă.

tus-desen-winsor-newton-3

Fig.3 – Tuş pentru desen Winsor & Newton

 

Sepia: face referire la un colorant solubil în apă. De regulă, întâlnim sepia de culoare cafenie. Provine din viscerele sepiei. Are o nuanţă caldă şi se păstreză foarte bine în timp. Cu ajutorul sepiei, putem obţine multiple posibilităţi de tonuri.

creioane-cretacolor-sepia-97

Fig.4 – Creioane Cretacolor Sepia

 

Tempera: sunt culori ce se diluează cu apă. Le găsim într-o stare păstoasă. Atunci când sunt uscate, culorile nu mai pot fi recuperate prin amestec cu apa. Este de preferat ca după fiecare folosire dopul/capacul tubului să fie pus la loc pentru a evita uscarea acestora.  Se prezintă sub forma unor culori opace, ne oferă plăcerea de a le întinde uniform pe suprafaţă, însă nu transpar între ele dacă dorim să aşezăm o culoare peste alta. Odată uscate, culorile tempera nu mai sunt la fel de clare ca atunci când erau umede. De regulă, culorile se deschid sau devin grizate.

acuarele-koh-i-noor-10-culori

Fig.5 – Culori Tempera Koh I Noor

 

Guaşa: face parte tot din grupul culorile solubile în apă. De această dată, guaşa se prezintă tot într-o stare păstoasă, dar ceva mai densă decât tempera. Este mai fină şi oferă puţină transparenţă. Spre deosebire de tempera, guaşa câştigă prin prospeţimea culorilor. Icoanele pe lemn, schiţele, proiectele pentru picturi murale, pentru afise ş.a.m.d fac apel la culorile guaşă.

Fig.6 – Culori guaşă la tub şi în cutii

 

Ciberlux: aceste culori pot fi utilizate în stare pură sau printr-un amestec cu coloranţi universali. Se foloseşte de regulă la zugrăvitul exterior al clădirilor, la crearea de efecte pentru piscine, bazine de întot şi nu numai. Poate oferi de exemplu, un aspect metalic fiind o alternativă a foiţei de aur. Aceste culori înlocuiesc cu succes smalţurile metalice pe bază de solvent.

timthumb

Fig.7 – Culori Cyberlux – vopsele acrilice metalice

Pastelul: îl găsim sub forma unui baton. Se aseamănă cu creta colorată şi este compus dintr-un pigment pudră în amestec cu un liant, mai precis guma arabică cu talc. Pastelul îl putem găsi sub diverse variante: cretat, cu ceară şi uleios sau moale.  Urma lăsată de pastel este asemănătoare cu urma lăsată de cretă pe tablă. Este de preferat să folosim foi colorate (ajută la crearea unor efecte expresive)

set-culori-pastel-koh-i-noor-toison-d-or

Fig.8 – Culori Pastel Toison D`or

Culorile de ulei: mai greu de accesat la orele de educaţie vizual-plastică din cauza mirosului puternic, se folosesc pe pănză, lemn sau carton. Există culori de ulei decorative, folosite în special de studenţi şi elevi pentru a învăţa să lucreze şi culori de ulei extrafine ce intră în întrebuinţarea artiştilor profesionişti. Culorile de ulei sunt compuse din uleiul de in fiert într-o răşină sau din tămâie.  Se poate folosi şi uleiul de nucă, şofrănel sau mac.

download

Fig.9 – Culori ulei extrafine Sennelier

Culorile acrilice: aceste culori se încadrează în noile cercetări chimice. Apa este punctul comun al acrilicelor (Cyberlux, Tutocolor, Neocolor etc.), dar diferă prin grupa chimică a substanţelor. La uscare, aceste culori devin lavabile. Sunt rezistente la exterior şi nu sunt nocive.

3_formats_louvre.jpg

Fig.10 – Culori acrilice Louvre

Necolor-ul: amestecul acestor tipuri de culori oferă aceeaşi paletă largă de nuanţe ca în cazul culorilor de ulei. Se pot folosi pe carton, hârtie, pânză, plastic, lemn, metal sau chiar ciment. Dacă dorim să intensificăm efectele obţinute cu aceste culori, putem să adăugăm nisip, praf de marmură ori alte materiale de construcţii.

neocolor-hobby.jpg

Fig.11 – Culori Neocolor

 

 

Copyright © artasicopii.wordpress.com
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s