Cercul pedagogic

Primul cerc pedagogic. Jocuri şi voie bună

După o săptămână aglomerată, a venit şi cercul pedagogic. Primul pentru mine 🙂

Emoţii? Recunosc că nu 🙂 sau nu prea…  De ce? chiar nu ştiu

Trezit, spălat, mâncat, îmbrăcat cu ce am găsit, nu am stat foarte mult să mă gândesc, ajuns la şcoală, ore, pregătit clasele, aşteptat invitaţii, susţinut lecţia, stat la discuţii şi gata. De la 8 dimineaţă în şcoală am ajuns şi eu pe la un 7 seara acasă :).

O experienţă frumoasă pentru mine şi în timp ce aşteptam invitaţii, îmi veneau tot felul de idei în minte. Deja am nişte proiecte în plan, dar le las pentru anul şcolar viitor.

20170526_143142+00

Clasa a VI-a. Mijloace de expresie plastică. Ritmul în compoziţia plastică. Recapitulare.

M-am gândit la joculeţe şi voie bună 🙂

…şi multe zâmbete

18622491_1570910766261712_690252706732458718_n

Şi treaba a stat cam aşa

Am ales 4 elevi la întâmplare şi am aruncat câte o bilă din hârtie mototolită.

Exemplu: „Numărul 5 de la catalog prinde bila. Numărul 8, prinde bila.” şi tot aşa.

Am explicat elevilor că în interiorul bilei vor găsi un bileţel colorat cu un text şi pentru aceasta, sunt nevoiţi să desfacă bila din hârtie. Fiecare bilă are în interior o hârtie colorată. Pe fiecare hârtie colorată se regăseşte un cuvânt:

1.să ne 

2.amintim

3-de ritmul

4.plastic

Elevii sunt rugaţi să descopere titlul şi să-l citească cu voce tare întregii clase.

Am anunţat că urmează să se desfăşoare un joc pe echipe.

Se vor forma 2 echipe a câte 9, respectiv 10 elevi. Jocul se desfăşoară contracronometru. Pe tablă vor fi lipite câteva fişe cu titluri, precum: „Tipuri de ritm”, „Definiţia ritmului”,”Exemple de ritm”, „Există ritmul…”, „Exemple lucrări de artă”, „Expresivităţi ale ritmului”, „Componentele ritmului plastic”.

20170526_143148+99

20170526_163304,kk

Fiecare echipă va primi câte un set de fişe cu texte şi imagini ce vor constitui răspunsurile la întrebările adresate indirect prin titlurile afişate.  Elevii au trebuit să lipească răspunsul în dreptul titlului. Aceştia au avut un singur minut la dispoziţie.

Echipa care a terminat prima şi a răspuns corect la toate întrebările, a fost câştigătoare.

20170526_163427ojjj

După care, elevii s-au aşezat în bancă şi au primit o altă sarcină. Aceştia au avut de pictat/colorat/haşurat o piesă de puzzle a unei lucrări de artă cunoscute. Fiecare elev a primit căte o foaie de dimensiuni reduse cu o anumită parte a lucrării. La sfârşit, toate piesele vor fi reunite şi puzzle-ul va fi întregit. Pe tot parcursul acestei activităţi, a fost afişată întreaga lucrare la tablă.  Elevul are libertatea de a lucra în tehnica dorită.

La final am scris la tablă „Puncte tari”, „Puncte slabe” şi am rugat elevii să comunice din experienţa lor. Unde consideră ca stăpânesc bine materia, unde necesită mai multă atenţie etc. Am  evaluat activitatea elevilor, am corectat acolo unde este cazul, am oferit concluzii și aprecieri.

20170526_163302++0

Pornisem cu ideea că voi face o prezentare de modă cu ţinute din diverse perioade ale istoriei artei. Însă, majoritatea au fost implicaţi într-o mulţime de proiecte şi timpul nu a fost în favoarea noastră din acest punct de vedere.

Daaar….2 fetiţe drăguţe şi-au făcut totuşi timp şi la finalul orei ne-au surprins plăcuuuut, plăcut de tot cu 2 ţinute create de ele.

O ţinută din anii `20 şi una din perioada Renaşterii

Alina şi Denisa

20170526_143135.jpg

20170526_163442+hhh.jpg

18699765_1570910912928364_6168942316902228491_n

Mulţumesc, dragi copii pentru prezenţă, participare şi implicare! Aţi fost minunaţi
Cercul pedagogic nr.3 al profesorilor de ed.plastică

 

Copyright © artasicopii.wordpress.com

Leave a comment